جمعه 14 اردیبهشت 1403
فرماندار رشت :
یکی از راههای تامین سلامت عمومی جامعه بهادادن به ورزش ،
توسعه امکانات ورزشی و حمایت از ورزش و ورزشکاران است.
 
 میرشمس مومن زاده فرماندار شهرستان رشت:

 یکی از راه‌های تامین سلامت عمومی جامعه بهادادن به ورزش،

توسعه امکانات ورزشی و حمایت ازورزش و ورزشکاران است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت ؛ دکترمیرشمس مومنی‌زاده عصر امروز در جلسه شورای ورزش شهرستان که باحضور هیات‌های ورزشی شهرستان رشت در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه باید به ورزش بیشتر توجه کنیم، اظهارداشت: اگر بناست جامعه به سمت رشد، کمال و توسعه حرکت کند لازمه آن سلامت فرد و نهایتا جامعه است و از راه‌های تامین سلامت عمومی جامعه،  بهادادن به ورزش، توسعه امکانات ورزشی و حمایت از ورزش، ورزشکاران و قهرمانان است.

دکترمومنی‌زاده با تاکید بر اهمیت ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه، آسیب‌های اجتماعی است و اگر کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه‌ رابطه مستقیمی با توجه مسئولین امر به ورزش دارد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان، دانشجویان و کودکان و نوجوانان ما که آینده ساز این کشور هستند، برای موفقیت و رشد، نیازمند ورزش و امکانات ورزشی هستند.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: جامعه به افزایش نشاط اجتماعی نیازمند است و اگر بناست افسردگی اجتماعی کاهش یافته و نشاط اجتماعی افزایش یابد یکی از اقدامات موثر دراین جهت توجه به ورزش و حمایت از ورزشکاران است.

دکترمومنی‌زاده بیان کرد: باید امکانات و اماکن ورزشی توسعه یابد، ورزشگاه‌های سردار جنگل و شهید عضدی نیازمند توجه بیشتر هستند و باید از ظرفیت‌ بخش خصوصی دراین راستا بیشتر بهره مند شویم تا بتوانند برای توسعه فضاهای ورزشی سرمایه گذاری کنند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: باید از امکانات ورزشی استفاده بهینه شود، به گونه‌ای که همه هیات‌ها و ورزش دوستان بتوانند از این فضاها به خوبی بهره مند شوند. همچنین باید از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی تجلیل کنیم تا سبب تقویت فرهنگ ورزش درجامعه گردد.

دکترمومنی‌زاده همچنین گفت: ورزش مدارس، محلات و دانشگاه‌ها باید به صورت حرفه‌ای دنبال شود، همچنین ورزش بومی و همگانی از جمله رشته‌های ورزشی هستند که به نشاط اجتماعی جامعه کمک بسزایی می‌کنن،د لذا باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه باید ازتوان شهرداری ها برای حمایت از ورزش و ورزشکاران بیشتربهره مند شویم، افزود : برای روشندلان هم باید فضاهای ورزشی متناسب با توانمندی آنان در نظر گرفته شود.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna